Αναγνώστες

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

Ο Κακούργος,(Νίκος Παπάς) από το Δίστομο....Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΓΝΗΣΙΟΣ ΡΕΜΠΕΤΗΣ!!!

Στην προσπάθειά μου να αναδείξω τους Διστομίτες καλλιτέχνες, καταξιωμένους και μη, κι αφού παρουσιάσαμε κάποιους λογοτέχνες και προσωπικότητες, όπως πχ η Καίτη Μανωλοπούλου κι ο Αργύρης Σφουντούρης, ( και θα συνεχιστεί αυτό γιατί ακόμη δεν έχω κάνει το πλήρες βιογραφικό τους ), θα μείνουμε λίγο στην μουσική, στους μουσικούς του Διστόμου. Πρίν αρχίσουμε ρίξτε μια ματιά εδώ, δείτε κι ακούστε το πρώτο μου άρθρο που κι εκεί θα συμπληρώσω πολλά άλλα. Το Δίστομο στο Ρεμπέτικο τραγούδι έχει μεγάλη παράδοση, κι αυτό λόγω του Νίκου του Παππά ( Κακούργου ). Ο Νίκος ο Κακούργος έχει σημαντική συμβολή στο Ρεμπέτικο τραγούδι. Πιστός υπηρέτης του με πολλές συνεργασίες και δισκογραφική εμπειρία. Πρόλαβε εν ζωή πολλούς καλλιτέχνες του Ρεμπέτικου όπως τον Βασίλη Τσιτσάνη. Στην δισκογραφία πρωτοεμφανίστηκε το 1979 σε μια παραγωγή του Διονύση Σαββόπουλου ( Εταιρεία Lyra ), στο LP ''Η εκδίκηση της γυφτιάς'' όπου παίζει μπουζούκι και μπαγλαμά. Να πούμε ότι αυτός ο δίσκος είναι κλασσικός και μας έχει χαρίσει διαχρονικά τραγούδια όπως π.χ το ''Μπαγλαμαδάκι'' ( Ραγίζει απόψε η καρδιά με το μπαγλαμαδάκι ). Οι στίχοι του Μανώλη Ρασούλη και η μουσική του Νίκου Ξυδάκη. Τραγουδούν, ο πρωτοεμφανιζόμενος τότε Νίκος Παπάζογλου, ο συμπατριώτης μας απ' την Δαύλεια με σπουδαία καριέρα, Δημήτρης Κοντογιάννης και η Σοφία Διαμαντή . Ο ατίθασος χαρακτήρας του όμως και η άρνηση του για να συνεχίσει την δισκογραφία, τον έκαναν να λέιψει απ' το προσκήνιο και να συνεχίσει την καριέρα του, καθώς και να διαδώσει την φήμη του, στο μαγαζί του στο Δίστομο, την περιβόητη ''Καστανιά''. Εκεί διέδωσε και διέσωσε την φήμη του αρχικά στην περιοχή και στην συνέχεια στο Πανελλήνιο. Στέκι πολλών μερακλήδων και πολλών καλλιτεχνών και δημοσιογράφων απ' την Αθήνα, που τον επισκέπτονταν αυθημερόν. Μπουζουξήδες υπάρχουν πολλοί, δεξιοτέχνες και βιρτουόζοι, ο Κακούργος όμως ξεχωρίζει, όπως πολλοί άλλοι αυτοδίδακτοι άλλωστε, για τον ξεχωριστό τρόπο παιξίματος, το χρώμα του και την καθαρότητα της πένας του. Τα ταξίμια του ( Αυτοσχεδιασμοί ) είναι ανεπανάληπτα. Θυμίζει την απλότητα και την μαγκιά του Μάρκου Βαμβακάρη, καθώς και την αρμονία και τον αεράτο ήχο του Τσιτσάνη και του Ζαμπέτα. Η φωνή του βραχνή και μάγκικη με αρμονία και στιβαρότητα, και τεχνική μεγάλη στις δεύτερες φωνές ( σεγόντα ). Δίδαξε πολλά σπάνια τραγούδια σε νεώτερους γνωστούς μουσικούς πριν ακόμη κυκλοφορήσουν σε μετεγγραφές απ' τους συλλέκτες των δίσκων 78 στροφών και γίνουν γνωστά. Έχει πολλούς μαθητές και πολλούς μιμητές που τον σέβονται και τον ακούν. Εμφανίστηκε σε κάποια μαγαζιά Αθηναϊκά, όπως π.χ το ''Χάος'' στου Μακρυγιάννη, όπου συνεργάστηκε τότε το 1993 με την Ελένη Βιτάλη, την Μελίνα Κανά, τον Γιάννη Καραλή πάλι συντοπίτη μας απ' το Κυριάκι, κι αυτός με σπουδαία καριέρα και προσωπικό cd, και μπουζούκι τον Δημήτρη τον Λίβανο ( όπου κι αυτός μένει στην Παραλία Διστόμου λόγω του Γάμου του με Διστομίτισσα. Κι αυτός γνωστός απ' το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με το τραγούδι ''ξένο ρούχο'' , κι απ' την μόνιμη συνεργασία του με την γνωστή Σαλονικιά Μαριώ και με σπουδαίες συνθέσεις του και το δεξιοτεχνικό παίξιμό του, καθώς και με τις αλλεπάλληλες εμφανίσεις του στην τηλεόραση και στα πιο γνωστά Αθηναϊκά μαγαζία, οπως πχ το ιστορικό ''Χάραμα'' και ''Το περιβόλι τ' ουρανού'' . ) Ο Κακούργος εκείνη την περίοδο εμφανίστηκε και στο Δεύτερο πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Η συνεντευξή του διασώζεται. H ζωή του είναι ταραγμένη και αληθινά Ρεμπέτικη. Έχει ταξιδέψει και πολύ λόγω του ότι κάποτε υπήρξε και ναυτικός. Τον τελευταίο καιρό βρισκόταν στον Καναδά, όπου και μένει μόνιμα ο γιος του Λουκάς, και έπαιξε και εκεί. Έχει δύο παιδιά απ' τον Γάμο του με την Πελοποννήσια γυναίκα του. Δυστυχώς λόγω των χρόνων που έχουν περάσει και μιας περιπέτειας με την υγεία του, δεν παίζει πια, πάρα μόνο λίγο και σε έκτακτες περιπτώσεις. Μπορείτε να τον ακούσετε σε ένα καινούργιο cd με τίτλο ''Ρεμπέτικη Κομπανία - Συγγενείς και φίλοι ''. Αναρτήθηκε από Admin - Αμβρόσσιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου